01 November 2014

BUAH KANJI

Kulit nya cam kain baldu ..dah lah tu buah ni cam magik tau kulit dia.. korang nampak gambar tu pun korang leh bayangkan.. aku tak edit hokeyyyy

ni kulit dalam dia

ni biji buah keranji.. isi dia ada klit halus .. rasa cam asam jawa..



Bila sebut buah keranji kita ingat pantun.. masa aku tanya member2x opis aku macam macam pantun keluar hehhee ...dulu aku tak terfikir pun memang ada buah keranji.. ingatkan pantun je,, cian kan aku ni.. semua tak tahu.. Mas kata buah keranji ni banyak kat kampung dia.. kira cam buah hutan.. ialah aku mana nak cari hutan zaman dulu.. padang ada lah...  zaman pantun buah keranji ni masa zaman sekolah jee.. sekarang ni dah berapa lama pulak aku tinggalkan zaman sekolah kan :p                                             

sorong papan tarik papan
buah keranji dalam perahu
suruh makan saya makan 
suruh mengaji saya tak tahu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan