26 Mac 2012

CAMERON HIGLAND 24-25/3/2012

SALAM.. ukhh lama kan tak update blog. so hari ni ni nak update banyak sangat cerita ( kononnye lah ) yang berlaku selama seminggu lepas . Hari sabtu 24.3.2012 tu aku naik cameron.. dah 2 tahun tk naik atas nun.. kali ni perjalanan terkejar2x lah. Sebab pagi tu dari kenduri kahwin kawan en.suamiku dkt kuala selangor. Balik dari Kuala Selangor terus naik atas cameron. lepak 1 mlm kat atas . Malam nye aku pi makan n pi pasar beli barang2x sikit. EMm aku nak cite lah sikit pasal makan malam aku kat sana.. entah lah nasib aku tak baik ke.. atau kedai makan tu memang mahal gila babi sungguh. .. marah sungguh aku rasa. Korang fikir kan ye .. Aku makan nasi puteh 7 pinggan, tomyam 1 ( utk SEORG ) , Ikan Siakap 3 rasa ( ikan sedang je.. tak kecik tak besar ) , Telor 2 biji, Air Suam 2 dan Air 3+1  utk 4 orang ... semua nye RM 77 .... Melampau kan diorg ni cekik darah.. lepas tu aku beli SUP TULANG  untuk 2 org , sayur kailan ikan masin untuk 2 org  baru RM 18 .... ( banyak pulak tu ).. lepas ni kalau korang sesat sampai cameron tu jgn lahh korang nak  makan kat tempat mahal tu. Kedai di dekat ngan Shell brincang. Kalau tak pun kalau nak makan ikan tu tanya lah dulu harga dia.. aku ni pun sebab En.suamiku bawa kawan2  dia ..jadi aku malas lah nak melenting sangat.. yg datang bg tahu harga dia pun anak tauke yg mungkin darjah 5 kot. Tapi aku sempat juga tanya budak tu ' berapa harga ikan ni dik? ' budak tu leh jawab  ' tak tahu lah kak , mak saya yg kira '  ..... ukhh makcik jgn lahh melampau sangat cekik leher org lahhh.......ikut kan hati nak je aku pi tanya diorg tu tapi nanti kawan en.suamiku kata aku ni bab makan nak berkira sangat pulak.. bukan aku ni berkira pasal makan tapi jgn lah melampau sangat... bayar tetap bayar tapi hati memang mendididihhhh......

PART 2

Lepas je cerita mendidih tu terus pi pasar dia.. hehhe.. shoping2x ala kadar .. terus balik umah.. en.suamiku hantar aku lepas tu dia terus pi teruskan lepak2x ngan kawan2x dia... aku terus zzzzzzzzzzzzzzzz

25.3.2012
PAGI 2x  en.suamiku ajak pi cari jagung. EM tak ada musim sangat kot... lepas cari jagung n sayur2x terus pi yeee makan ais krim ... yammmm ... lepas tu balik umah siap n terus bertolak pi kenduri kahwin kat chemor...

hati berbunga2x naik cameron .. dh 2 thn tak pi sana
tapi perjalanan kali ni singkat sangat..

rumah org asli di sepanjang nak daki cameron

Berhenti sebentar sambil cuci mata kedai ni... ukhh
dak orang asli ni pun gila gaban mahalnye... aku beli tudung saji dari harga RM60 dapat RM37...
sory to say lahh.. ni lah kedai yg cekik darah tu.. tobat aku nak mkn sini lagi

mlm .. dari muka manis bertukar masam ..lepas mkn heheh

apartmen yg aku sewa

Tambah kapsyen
dak bambam tepi pagar stawbery hehe
pagi2x mkn ais krim .. nyum2x sedappp RM5.00
Tepi longkang tanam pokok bunga cantik2x tu heheh

berapa banyak lagi lahh bukit bakau nak di tarah ni :(

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan