19 Mac 2012

DI SEBALIK NAMA

Salam. Catatan di tulis 1.20 pagi...mulanye nak gosok baju .. tapi layan internet dulu  hehhe...Hari ni aku tergerak pulak cari nama2x anak ...heheheh.. saje je sebenarnye... tiba2x dok godek internet ni .. terus klik nama anak dlm islam.. aku belek la balik nama aqil...

MUHAMMAD  - YANG TERPUJI , DIRAHMATI 
AQIL   -  YANG BERAKAL , CERDAS
ZULHILMI  - YG MEMPUNYAI KESABARAN DAN KESOPANAN

Ingatan tuuk aku dan mr.hubby ... Muhammad  Aqil Zulhilmi ...... emm memang aqil seorang yg berjln je akal dia dan cerdas... tak lehh lah marah sangat dia ... sebab memang aqil tu CERDAS ... ok heheh..Yang Zulhilmi pulak..  dulu dia memang nampak sabar tapi sejak dia asyik kena  cubit, kena cakar je ngan kwn2x budak taska tu .. .terus aku ngan mr.hubby ajar dia... kalau org buat lawan balik... jangan biarkan org buli awak.. dulu kalau perempuan belasah dia pun aqil boleh sabar lagi.. paling tidak pun dia menagis,, sebab aku dh terap dlm minda dia jgn pukul perempuan ( dulu lahh )..tapi aku tak tahan lahh anak aku asyik kena buli je..jadi utk mempertahan kan diri dia.. aqil kena buat balik apa yg kwn buat.. jgn biarkan diri awk di tindaas.... EMM  Sekarang... memang pantang org buat dia.. dia pasti balas balik.... Apa y patut aku Ajar dia sekarang? adakan membiarkan diri dia di tindas sahaja atau dia perlu mempertahan kan diri dia dari ancaman?

p/s : Memang betul kata org .. anak kita ibarat kain putih .. kita yang mencorak dia.. sama ada nak corak batik ke corak abstrak.. hehehehe... 


PARTDUA...

Nama anak lelaki yang berkenan dlm hati aku sekarang

HAFEZ - Pelindung
HARITH  - KUAT BERUSAHA
HARIS  - PENGAWAL PELINDUNG
HANIF   -  YANG LURUS , MUSLIM YG TEGUH KPD AJARAN ISLAM
ZUHAIRI  -  YG BERSERI
ZULFADLI - YG MEMPUNYAI KELEBIHAN
ZUFAN - TEMAN
ZULFAHMI - YANG MEMILIKI PEMAHAMAN
ZUL KHAIRI - YG MEMPUNYAI KEBAIKAN
ZUFAR - KETUA , YG BERANI , KUAT , YG BERTANGGUNGJAWAB


HANIF   ZULFAHMI
HARIS   ZUL KHAIRI
HARITH  ZUFAR
HAFEZ  ZUFAN

p/s : bila tanya mr.hubby  .... ok tak nama tu ...dia tanya balik ' nama anak perempuan mana ' aku sambil buat muka sengalll jawab ' tak ada lah pulak hehhe ' mr.hubby sambung balik ' dh jom ... kita buat HANIFZULFAHMI ........aku .. dgn tak muka  sengal duk menguap.. tib2x lak ngantuk.. ok lahh Good night ..  (30thn xxxxx )hahahahha ...  besok je lahh gosok baju keje  :p


2 ulasan:

  1. entry sengal.. x baik wei post entry 18sx kt sini..

    BalasPadam
  2. hahahahha.... ting tong...

    BalasPadam