12 Mei 2012

BATU API BAIK ATAU TIDAK

Assalamualaikm dan salam Sejahtera kepada mereka yg sudi jenguk blog aku ni. Hari ni aku nak cite sikit pasal perasaan dan sikap segelintir orang. MAAF JIKA ADA SESIAPA YG TERASA HATI. SEKALI LAGI AKU CKP NI BLOG AKU .. SO HAK AKU NAK TULIS APA.... YANG PENTING NI HANYA LUAHAN HATI KECIL AKU...

Amboi .. amaran tak beringat hehe... Ok lah Apa pendapat korang jika ada musuh dalam selimut? atau Gunting dalam Lipatan? atau depan kita muka n mulut Manis cam Gula 10kilo + madu tapi belakang kita hati dan mulut cam LONGKANG... ialah antara dia perasan atau tidak sikap dia tu boleh memutuskan salaitulrahim sesama umat dan memutuskan rezeki orang lain. Contoh yg aku nak sampai kan ni

Contoh .. Si Minah ( ketua ) marah mic ( org bawahan dia ) krn sikap mic yg suka bermain2x ... dan bila kena tegur si Mic ni menjawab... dan si minah ni marah lahh... dan mengeluarkan perkataan yg menyinggung perasaan  si mic ni.. dan dalam keadaan marah mic ni luahkan perasaan dkt laman sesawang cam tweeter. Dan tulisan Mic tu agak keras bunyinya...dan kebetulan kawan kpd mic dan si minah ni terbaca dan terus bercerita dekat si minah ni.. Maka dekat situ dah jadi perbalahan

1. Si minah ni mestilah marah krn org bawahan kutuk dia.. sedangkan dia hanya dengar cite drp si kwn dia.
2. kemungkinan si mic ni akan diambil tindakan dan dibuang kerja atau terus di musuhi oleh si minah ni
3. dan dkt sini sapa yg nak di salahkan? adakah si minah yang ckp sampai menyinggung perasaan mic , atau si Mic yang meluahkan perasaan nye di laman sosial dengan agak keras atau KAWAN YG DIANGGAp baik yg telah bercerita dkt minah tu pasal tulisan mic? So fikir - fikir kan lah.... (  lain kali tak perlu lah bercerita .. diam kan je lahh... cuba kita tengah marah .. dah tentu kita berada di landasan x separuh sedar )

p/s : Nampaknye lepas ni banyak lah nama yg aku kena remove ..utk mengelakkan BATU API MCM NI....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan