28 Mei 2012

TRIP VIETNAM - episod 3

EPISOD 3 menyusul.. ni kena ingat betul2x apa yg berlaku ni.. biasalah dah lama ..takut lupa n slaah bagi info heheheh nasib ambil gambar. so layan gambar laa yeeee

Ni antara baju orang vietnam yg popular.. macam comsam pun ada kan heheheh.. suka sangat tapi tak beli sebab ....   :p
Kak yati tengah balek baju tradisional orang vietnam. Aku ambil satu. tapi warna Pink. Aku syorkan korang kalau nak beli beli dekat jualan Sungai Mekong tu.. dekat situ lagi murah dari pasar ni. Aku beli dapat dalam 18 dolor je..
antara kain cotton yang dijual ... kalau korang cari kain cotton ni pi beli dekat aunty kedai hujung sekali. masuk je dari pintu dpn korang jln terus je. Kedai dia antara selekoh. Buruk je n kecik. Tapi harga dia lagi murah dari kedai lain. aku dah sevey.kalau korang beli banyak dapat lah kurang 1dollar.
antara kain 2x yang ada kat situ. kalau yg suka tu leh terus tempah dkt situ. Tapi kalau yg badan sedang2 tu setakat jubah tak yah tempah kot.. baik korang beli siap. Sama kain ..sama corak dan murah lagi. tapi terpulang lah .. aku cadangkan je heheh
Tada.. ni hasil kami hari pertama waktu siang...
waktu makan malam dalam jam 6.30 ptg. Pihak travel bawa makan kat restoran halal Lion city. makan dia boleh lahhh
Ni lah Night Market yg popular tu.Pasar ni dekat pasar benten. harga telekung n Sutera vietnam aku rasa murah sikit dari Bent then tu..
Ni lahh hasil tangan diorg... kalau korang nak beli tuk kawan2x ..kira Souvenir tuk kawan boleh lahh .. tAPI aku spt biasa syorkan korang beli dkt aunty yg jual tepi jalan tu.. selalunya diorg akan dtg dekat tepi hotel kalau tengok ada pelancong. Serius aku ckp beli dgn diorg lagi murah .. RM50 dapat banyak. Tapi korang kalau guna dong atau dollar korang kira balik tau.. sebab diorg ni suka auta. Aku dah kena.. beli bag kata 9 RM50 tapi bila aku nak bayar dong aku kena 400000 dong = rm62.00 ... ukhh nasib aku dok convert balik... kalau tak tak pasal aku bayar mahal :)
TADA... NI hasil waktu malam hari pertama. Gila kan .. hari pertama dah banyak beli. Hari kedua call En.Suami mintak DUIT EHSAN NAK SHOPPING  lagi 3 hari haheheheeh


p/s : moral the story... belanja jgn ikut nafsu :p  ...

2 ulasan:

  1. wehhh..1 dolar bape rm cni???..baru ari 1st shoping ek???..sib x bwk laki..hahah..kalu x, harammmmm nak shoping banyak gituh..heheh..;P

    BalasPadam
  2. Masa aku beli hari tu 1 dollar = RM3.05 dan
    1 juta Dong = RM155 ...kalau ko nak pi dekat sana diorg guna duit RM juga.. ( tamakkan diorg tu ... dollar + Dong + RM = semua diorg sapu ) hehehe

    BalasPadam