22 Oktober 2014

TRIP KE KELANTAN 2

sambung dari

Kami memulakan perjalanan di awal pagi - sepatutnya kul 5.45am semua mesti ada dekat situ tapi ada lah hamba Allah ni sampai kul 6am, so terpaksalah naik train 6.20am. ukhh cuba teka siapa hamba Allah tu hehehe

ni lah suasana di dlm KLIA2 ... jauh siut nak jalan ke tempat tunggu bas silap flight

suasana ruang menunggu yang selesa... korang nak main bola sepak pun bolehh  :p

Sampai je airpot KB kami terus ke kopitiam kita yg popular tu..

ni breakfirst aku - roti titap dgn air kopi susu -- sedap gila .. telur dia tak hanyir tau.. - RM7

Lepas je minum alas perut ( alas perut konon ) kami shut ke Pengkalan Kubor.. korang jgn tertipu gambar ceria berbudak ni.. muka tipu je tu.. sebenarnya diorg boring .. ( boring bukan tak ada apa nak shopping tapi boring tak leh shopping sebab JIMATTTTT hahahah )

sape nak cari baju tido banyak juga lah jual kat P.Kubor ni ..


Ni lunch aku - nasi ,tomyam campur,telor dan air tea o ais - RM8.00

Malam kami pi wakaf che yeh.. ni lah suasana nye.. masa tu dalam kul 7.40pm .. kedai baru nak bukak - wakaf che yeh ni bukak mlm je.. apa yg ada? emm macam Pengkalan kubor dan Rantau Panjang Juga lah... ada kain, tudung , toto dll.. kalau tempat aku org panggil uptown/downtown :p

Ni makan malam Aku .. kewteow, tea o ais dan pulut mangga- RM9 - sadep juga pulut mangga tu.. dia buh kuah santan -- betullah kata orang kelantan ni mewah dengan makanan.. dari pagi sampai malam aku asyik makan jee... ukhh

Untuk pengatahuan gambar ke rantau panjang je tak ada... sebab leka sangat duk berjalan sampai lupa ambil gambar - bagi aku rantau panjang sama juga macam pengkalan kubor, wakaf che yeh dll.. cuma harga dia je yg beza sikit.. ada tang tu murah tang ni mahal.... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan