21 Januari 2012

TIPS BILA PUTUS CINTA

 Salam .. all ..
Gambar org tu aku lukis khas tuk dak zack ni.. ukhh berhenti jap wat keje.. wat benda lain.. sorry bos :p

Emm sejak 2 menjak ni aku suka bicara pasal cinta kan .. sebenarnya aku kesian tengok adik aku si ZACK tu .. frust menonggeng bila di tinggalkan kekasih. Alasan ex-dia famly tak restu (sebenarnya betul tindakan dia kerana restu famly penting) maybe sebab lain agama kan..Uhh dik uii kak zura ko pun pernah alami juga ( tapi kak zura yg mintak putus heeh ) .. perkara agama ni sensetif.. tak semua boleh terima. Dulu ...Famly aku tak boleh terima jadi kerana sayangkan famly aku buat keputusan tinggalkan dia. ..

TIPS UNTUK ZACK

1. Tutup mata sambil berbaring atas katil dan ingat memori indah dan hampeh korang bersama. Lepas tu menagislah sepuas-puasnya ( dengan menagis kita akan rasa lebih tenang dan redh ) cuba kalau tak percaya

2. Ambil pen dan kertas - Tulis 5 kebaikan dia dan 10 keburukan dia

3. Buat list nama org/perkara yg kita sayang - ( buat iklas dengan tenangkan hati )
   Contoh - 1. MAK
                  2. ABAH
                  3. FAMLY
                 4. MOTO
                 5. HP
                 6. EX-GIRL

4. Pandang cermin dan berkata ' ukhhh aku ni hensem.. mesti ada awek nak ngan aku lagi ( jgn risau .. insyaallah tak akan jadi bujang telajak )

5.  Cari awek lain dengan cepat sikit.. ( jgn biarkan hati tu kosong lama2x )

6. Jangan duduk sorang2x dalam bilik ( nanti jadi gila )

7.  Bila hati dah tenang sikit cuba call dia ... tanya baik2x kenapa perlu putuskan hubungan ini ( w'pun dh tahu tapi tanya juga dan di situ cara di jawab kita akan tahu sejauh mana selama ni dia sayang dkt kita ) - kalau dia jawab endah tak endah makna nye .. dia memang dh nekad TAK NAK KITA.

8.  Berfikir sambil senyum dan sambil sedut nafas dan lepas kan DAN TUTUP MATA ' cakap - ALHAMDULILLAH...

9. Suruh ex kita cari pasangan dia cepat sikit.. jadi bila kita tengok dia ada pasangan .. insyaallah kita akan redha....dan terus lupakan dia. ( selepas buat tips-tips kat atas ...jgn simpan lagi no tel dia dan barang2x yg boleh ingatkan kita pada dia.. anggaplah dia tak pernah wujud..dia hanya memori dlm ingatan dan hati kita. )

10. BACK kpd yg ASAL .. SEMUA TU KETENTUAN DARI-NYA ...

p/s :  Bila kita sayang ngan org tu sepenuh hati dan dia tinggalkan kita memang susah nak lupa.. lebih2x lagi dia org pertama yg kita sayang maut ( walaupun sebelum tu ada org lain ) ..tapi kita kena fikir.. insyaallah masa akan datang kita akan nampak apa kebaikan hubungan ini berakhir... TAPI KALAU DAH DITAKDIRKAN IA MILIK KITA... PERCAYALAH ... JODOH TAK KEMANA ... INGAT RESTU KELUARGA PENTING....
                

2 ulasan: