06 Oktober 2012

DIMANA ANAK MELAYU 20THN AKAN DATANG

Selamat malam wahai teman2x ku. Hari ni aku sekadar nak terfikir bertapa untungnye mereka ni pinjaman pelajaran di tukar ke biasiswa?cuma aku terfikir sejenak ... banyak nye duit , kerajaan nak tanggung semua ni. Tapi ni je lahh cara kerajaan nak bagi hadiah pada mereka... TAPI ada segelintir dari mereka yg tak reti bersyukur. Ialah dah lahh kerajaan banyak membantu,dalam masa sama dok bantai kerajaan macam2x. Begitu juga mereka yg bekerja dengan gov. Bekerja dengan gov, sakit pi klinik gov, anak belajar masuk sekolah gov, bila susah mintak bantuan gov, bila ada imbuhan gov bagi, diaorg ni org pertama berbaris nak ambil, tapi bila gov mintak tolong sokong gov sikit.. bukan utk org lain , tapi tuk anak bangsa kita ,cucu cicit kita juga .. ukhh tak boleh . Melompat macam beruk mak yehh.. duk melenting sana,melenting sini bantai kerajaan, Duk kutuk sana kutuk sini  kata kerajaan mcm tu  lah mcm ni lahh.. ukhh MEMANG KORANG NI DASAR TAK RETI BERTERIMA KASIH DAN BERSYUKUR... ialah aku tak kata yg gov ni hebat. ada juga segellintir dari mereka yg bermasaalah tapi bagi aku .. aku hanya nampak kerajaan sekarang ni yg boleh bantu anak melayu aku. Yg lain... ukhh tok sah cite lahh .. walaupun diorg tahu .. yg diorg sokong,yg diorg sanjung tu nak memusnahkan anak bangsa sendiri. Kalau betul korang tak suka ngan gov.. tak payah keje ngan gov.. pi lah hidup sendiri.. bagi peluang dekat org yg lebih menghargai gov. Tak lah sia2x gov bantu korang.tolong lahh .. INGAT KALAU BUKAN KITA SELAMATKAN ANAK MELAYU DAN CUCU CICIT KITA SEKARANG ... TAKAN ADA BANGSA LAIN YG AKAN TOLONG MEREKA. WALAUPUN AKU BUKAN LAH SEHEBAT MANA, TAK SEHEBAT KORANG DOK BELAJAR YG DITANGGUNG OLEH GOV, TAK SEPANDAI KORANG BERBAHASA ORG PUTEH, TAK SEKAYA KORANG  TAPI AKU TETAP FIKIRKAN DI MANA ANAK MELAYU 20THN AKAN DATANG........


p/s :  sekadar pendapat... tok sah korang yg baca entry ni dok melompatttt....aku tak ada niat nk kutuk sapa2x pun....


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan